Tågluff

2012-10-01 / 21:49:00
1986 i augusti åkte jag och en kompis ut och tågluffade. Man skulle göra det på den tiden. Idag tycker jag att det verkar som om de unga åker på längre resor och utforskar världen längre bort, typ Thailand och Indien. Nåväl, min tågluff satte inga djupa spår i mig. Det enda jag gjorde var att sova och att ha ont i magen. Jag var inte på toa på tre och en halv vecka. Vi åt baguette och äpplen och drack vatten. Vi gick och gick och gick, då vi inte åkte tåg. Vi avverkade alla länder i hela världen kändes det som och jag ville bara hem. Nä, jag är ingen äventyrare. Jag stannar helst hemma. Men nu har vi besök av min systerdotter som är ute och tågluffar. Det jag känner igen från min resa är packningen. Annars tycker jag att hon verkar tycka att det är trevligt och roligt att tågluffa. Det tyckte alltså inte jag. Fast jag funderar faktiskt på att göra om det, nu i vuxen ålder. Vi får väl se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback