Tyg

2012-10-06 / 08:36:00
Vi behöver tyg i värt hus, både för att höja mysfaktorn och för att dämpa ekot. Jag tog med mig dotter, systerdotter och systerdottern väninna till Montmartre. Där finns det flera tygmarknader, både små ute på gatan och stora varuhus med flera våningar med tyg. Det är när jag är på såna ställen som jag önskar att jag kunde sy. Åtminstone litegrann. Nu ska jag bara brottas med raksömmar, men om jag känner mig själv rätt, dröjer nog igångsättandet av projektet. Det brukar alltid dyka upp mycket viktigare saker när jag ska sätta mig och sy.....
Kolla in skyltdockorna! Det fanns säkert hundra stycken och alla hade olika outfits. Ett mycket trevligt sätt att exponera tygerna och dess möjligheter. Om man nu vill sy kläder. Det vill inte jag så jag köpte de här tygerna på våning tre. Det randiga ska bli ett draperi och det prickiga en eller två tavlor. Jag lovar att återkomma med resultatet. Jag gör allt för att behålla mina läsare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback