Blåbär

2012-09-13 / 11:11:00
Jag har en egen liten teori som passar perfekt in på mig och mitt liv. Jag tror att det är magen som styr kroppen. Visst, hjärnan, hjärtat och allt det andra är också viktigt, men som Allan Svensson sa "Är magen glad, är mänskan glad!" Och jag håller med. Min mage styr mitt liv, i alla fall. Om jag är trött, ledsen eller stressad märks det direkt på min mage. Ibland visar sig såna tillstånd först i magen. Det är inte helt lätt att låta magen styra ens liv. Man blir faktiskt ganska handikappad. Jag mår t ex illa fler dagar än jag inte mår illa. Lite påfrestande. Men så läser jag om forskning på blåbär. Blåbär innehåller ju den massa antioxidanter och vitaminer och sånt, det visste jag redan, men blåbär kan också lindra och skydda mot tarminfektioner! "Toppen!", tänkte jag och gav mig ut i blåbärsskogen när jag var där sånna finns. Fina, stora, blåa blåbär!
 
 
 
Tyvärr kom dessa blåbär med biverkningar. Det skrev de ingenting om, forskarna........
 



Kommentarer
Postat av: helle

trodde först att det var din rumpa!

Svar: å A frågade om det var min mage!
tsomitant.blogg.se

2012-09-16 @ 19:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback