Brita-kanna

2012-09-13 / 20:05:00
 
Det här är en Brita-kanna. Innan jag flyttade till vår nya hemstad hade jag aldrig hört talas om Britakannor. Vattnet i kranen här i Paris går alldeles utmärkt att dricka. Man behöver inte vara rädd för att bli dålig i magen eller nåt sånt. Problemet med kranvattnent är att det smakar och luktar väldigt mycket klor. Den första veckan, kånkade jag hem mängder av plastflaskor med vatten från affären. Sen fick jag höra talas om brita-kannan och en helt ny värld öppnade sig! Nu spolar jag i vatten i kannan och efter ett par minuter har jag ett vatten som smakar helt OK. Kanske inte som fjällvattnet i Bruksvallarna, men helt OK. Filtret i kannan tar bort sånt som kan ge vattnent en konstig smak, som t ex klor,organiska föreningar och vissa bekämpningsmedel. Filtret håller i ca fyra veckor. Perfekt, både ur smak- coh miljösynvinkel!
 

Kommentarer
Postat av: helle

varför just Brita?

Svar: Det förtäljer inte historien
tsomitant.blogg.se

2012-09-14 @ 08:14:47
Postat av: Anonym

Jag skulle gärna vilja ha en sådan där Britakanna, är det bara i Paris/Frankrike man får tag i en sådan eller även i Sverige måntro ?. Hur praktisk som helst och inte bara där i Paris....Hör av dig snälla Ulrika!
/Susanne uti Puling..

Svar: Jag har faktiskt ingen aning, men kolla på nätet så kanske du hittar en återförsäljare i närheten av Puling!
tsomitant.blogg.se

2013-07-02 @ 17:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback