Tripp

2012-09-19 / 11:51:29
Igår skulle jag och maken träffa vår pesonliga bankman (som visade sig var en bankkvinna. BankHEN kanske låter bättre ;)). Jag tänkte att nu när jag ska till banken måste jag piffa till mig, så att jag passar in i denna tillpiffade stad. Jag tog på en söt liten klänning och till det ett par trippskor. Det har alla franskyskor, trippskor. vi har t o m sett en tjusig dam i snäv kjol och trippskor som kom susande på en sparkcykel (som f ö är ett vanligt fortskaffningsmedel för parisarna)! Så, jag tog alltså på mig mina fina, svarta trippskor och trippade iväg. Tripp, tripp. Det gick så bra och jag kände mig SÅ tjusig, ska du veta! Tripp, tripp. TJONG! Där smällde vänster klack in i en gatsten och där rök sulan som sitter på klacken. Tripp, tropp. Tripp, tropp. Men fram till banken kom jag och träffa bankkvinnan fick jag och försäkringar om att ett bankkort ska dimpa ner i postlådan nästa vecka fick jag också. Plus ett tips om var jag kunde hitta en skomakare "Det finns en cordonnier på nästa gata. Det är inte alls långt." Så jag trippade iväg för att hitta skomakaren. Tripp, tropp, Tripp, tropp, AAAJJJJ! Skavsåret Allan gånger två! Bara att bita ihop och fortsätta se tjusig ut. Tripp, tropp AAJJJ! Jag trippade och troppade och trippade och troppade men inte hittade jag  den föreslagna skomakaren. När jag nästan var hemma upptäckte jag en alldeles där vi bor. Han var stor och tjock och sa ingenting utom "Asseyez-vous!". 13 euro och två nya sulor senare stapplade jag hem och fick av mig skorna. Det lär dröja innan jag trippar iväg nästa gång. Nu är det sandaler som gäller. Tills jag får skavsår mellan tärna.....  

Kommentarer
Postat av: helle

på DN får ordet hen inte användas längre!

2012-09-21 @ 16:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback