Julmarknad

2013-12-09 / 19:42:26
Nu har jag jobbat klart för denna gången. Jag har sålt renstek och renkorv. Ren heter LE RENNE(inte att förväxla med LA REINE, drottningen). Laxen som vi skulle sälja denna helg befann sig på resande fot p g a Sven(stormen). Fransmännen gjorde beställningar på både fyra och fem kilo. Vi som jobbade blev bjuna på köttbullar i baracken. Prästen gick omkring och mös i sin svarta kappa(det är klart att hon myser, intäkterna från marknaden finansierar typ två heltidtjänster....). Min lingonylt gick åt som smör i solsken. Likaså Västerbottensosten. Det ryktas att vi ska bli bjudna till ambassaden som tack. Där ser man.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Babsan

Merde, vad du är duktig! Jag ser på bilderna, att du är la reine bland les rennes. Men vad heter lingon på franska???

Svar: kolla bloggen i morgon;)
tsomitant.blogg.se

2013-12-09 @ 21:55:28
Postat av: Babsan

Ah oui.....maintenant je sais!

Svar: !
tsomitant.blogg.se

2013-12-14 @ 15:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback