M Hollande

2013-12-16 / 08:01:00
Precis som i Sverige är flaggan hissad när statschefen är hemma
 
 
Och precis som i Sverige vaktas statschefen av militärer i tjusig uniform.
 
 
Men där upphör likheterna. Sveriges statschef har ingenting att säga till om(även om han har en, låt oss kalla det, dold makt). Karl  IV Gustaf åker runt på olika statsbesök och representerar Sverige, men fattar inga livsavgörande beslut. Monsieur Holland däremot, han bestämmer viktiga saker. Han skickar soldater till oroshärdar i världen och blir väldigt utksälld på hemmaplan. Visst, han fattar säkert mindre bra beslut många gånger, men jag måste säga att jag tycker att han gör ett bra jobb. Sen kan jag väl inte påstå att jag är så där hundra insatt i hans politik, men det jag sett av honom och hans handlingskraft är bra. Jag tror nog att jag tycker att han ska få fortsätta ett tag till. Jag återkommer om min åsikt ändras, för, tack och lov!,  är jag inte betrodd att rösta i mitt nya hemland. Det är nog besvärligt att hålla koll på det politiska läget i Sverige. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback