Marché de noël

2013-12-01 / 21:20:00
 
I helgen är det julmarknad vid Svenska Kyrkan i Paris.P g a ombyggnationer hålls marknaden under två helger i år. Den här helgen säljs svenska livsmedel i parti och minut. Handarbetsdamernas alster kan också inhandlas, liksom svenska stearinljus och svenska presentartiklar. Man kan även dricka glögg och äta pepparkakor, lussebullar och korv med bröd.
 
(Hyllorna som gapar tomma fylldes dagen efter det att jag tog kortet med mänger av mjukt bröd)
 
 
Nästa helg är det också marknad. Då kommer det att finnas lax i olika former, olika sorters sylt, renskinn och sameslöjd, delikatessknäckebröd och torkad renstek till försäljning. Jag skriver inget om marknaden förrän idag, eftersom jag tycker att ni ska komma nästat helg då JAG jobbar som försäljare! Vi ses!
 
 

Kommentarer
Postat av: Babsan

Bonne chance avec le marche' , MADEMOISELLE!
Min gissning är, att du kommer att kränga massor
av norrlandsprodukter!!

Svar: Förra året lurade jag på några ett renskinn som verkligen hade sett bättre dagar...
tsomitant.blogg.se

2013-12-02 @ 09:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback