Montmartre

2013-12-20 / 10:52:00
Jag har skrivit om Montmartre förut, men jag bara måste få dela med mig av fler bilder från denna mycket vackra stadsdel. När man kommer som turist till metrostationen Anvers kan man nog få en lite chock. Skitigt, masor av turister, månglare av olika slag, trångt och jävligt. När vi åkte dit första gången i mars 2012, fick barnen nästan panik! Vi hade åkt dit för att uppleva Amelies Montmartre, med färgglada grönsakshandlare och mysiga caféer, men det vi möttes av var ett, för oss, enda stort kaos.
 
Den här hösten har jag tillbringat ganska mycket tid i Montmartre. Jag har haft möjlighet och tid att utforska kvarteren lite noggrannare och jag har kommit fram till att det måste vara ett av Paris vackraste områden!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback