Färg i allt det vintergråa

2013-02-25 / 19:28:00
Vintern i Paris har inte varit någon hit. Grått, kallt, blött, grått, grått och grått.... Det har varit en tung vinter, jag har varit trött och frusit varje dag sen i november känns det som. Jag saknar den svenska byggstandarden för här blåser nordanvinden längs golvet och elementen är röda av hetta men ingen värme når ut i rummet. Jag saknar snö och riktig kyla, kyla som man kan ta på. Jag har haft långkalsonger och tjock jacka varje dag och inomhus har jag alltid tofflor och stickad kofta. Brrrrrr.... Men vad jag lätt glömmer bort när det är så här är att det faktiskt är GRÖNT året runt här. Många träd har mörkgröna, blanka blad och i rabatterna har man planterat penséer och primula. Gräsmattorna är också gröna. Jag har ett gäng primula utanför ytterdörren och på baksidan lyser påskliljor upp vardagen. Sen finns det ju en hel massa färgglada inslag runt om i stan, bara man lyfter blicken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback