Idétorka

2013-06-04 / 08:59:00
Jag vet inte vad jag ska skriva om idag. Ska jag skriva om fransmännens idiotiska agerande när det gäller rätten till samkönade äktenskap? Ska jag skriva om hur fransmännen gör bort sig totalt genom att demonstrera mot samkönade äktenskap, genom att hänga upp larviga flaggor på stan och genom att ta med sig sina barn i demonstrationetågen trots att lagen redan klubbats igenom? Ska jag skriva om klimatförändringarna i världen och om hur vi människor är på väg att förstöra vår fina jord? Ska jag skriva om de ca 30 miljoner männsikor som är på flykt undan miljökatastrofer av olika slag? Ska jag skriva om främlingsrädslan i samhället som tar sig allt tydligare uttryck? Ska jag skriva om religiösa fantatiker som sprider skräck och vanmakt i vår värld? Ska jag skriva om alla flickor och kvinnor som inte kan lämna hemmet utan att vara rädda för att bli våldtagna? Nej, jag tror inte det. Jag tror jag väljer att inte skriva om någonting alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback