Nordkorea & hår

2013-03-13 / 15:07:00
Det som inte syns finns inte. Om jag gör så när det gäller Nordkorea, kommer allt det onda att försvinna då? Kommer de kuvade nordkoreanerna att resa sig och säga STOPP till svält och  förtryck? Kommer levnadsförhålladerna att ändras för de miljoner som tillhör de vanliga människorna i landet? Kommer utbildningsnivån att höjas? Kommer man att våga tycka och tänka annorlunda än sittande regering? Kommer hotet om kärnvapenutveckling och ett eventuellt krig mot grannlandet Sydkorea att försvinna? Tyvärr tror jag att svaret är nej på dessa frågor. Det diktaturen gör mot sina medborgare i Nordkorea är oacceptabelt och jag hoppas, HOPPAS att inte alltför många liv behöver gå till spillo innan förändringen är över. Det finns ingenting bra med en diktatur. Kim Jong-Un är en fet, bortskämd snorunge, för att tala klarspråk! Ingenting gott kommer ur en sådan snedvriden regim! Men, det finns alltid ett men!, en sak som man säger i ovan nämnda land har jag tagit fasta på, nämligen teorin om att långt hår dränerar hjärnan! (klicka på länken om du vill läsa mer)
 
(Senaste resultatet hos frissan. Jag hade med bilder på fantastiskt vackra Dmae Judi Dench men jag vet inte om jag tycker att det blev så speciellt likt.....)
 
(bilden är tagen från blogs.coventrytelegraph.net)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback