Pomme de Terre

2013-03-27 / 16:26:00
Hasse Alfredsson har skrivit en limerick som börjar
"När Jonas Alströmer kom hem från staterna
han vanka så konstigt på gaterna....."
 
Potatis är gott, i alla dess former. Godast är nog färskpotatis ändå. Färskpotatis med en smörklick på. Mmmmmm!
Jag hoppas att jag kan njuta av egenodlade potatisar i sommar, i Paradiset. Landet vändes, rensades och gödslades i höstas. Nu ska jag bara gulla med släkten så att nån åker dit och petar ner de små knölarna. I slutet av mars har vi kommit ner till botten av potatislådan. Nu är det inte roligt att äta potatis. När jag skalar dem får jag så gott som varje gång en otrevlig överaskning.
Nä, nu vill jag ha sommar och förskpotatis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback