Fika

2013-05-22 / 17:46:00
på svenskt vis är lite svårt i Paris. Här tar man en kopp kaffe, väldigt ofta espresso, och ingenting annat. Jag saknar fika. Jag och dottern gav oss ut på caféjakt häromdan och efter ett bloggtips hittade vi Deylan, en salon de thé som ligger i Marais (som jag berättade om i ett tidigare inlägg). Ett café var det förvisso, men inte alls så som vi är vana vid. Det fanns fyra olika mjuka kakor att välja på. Jag valde morotskaka (utan frosting!) och dottern kladdkaka (utan grädde!). Ingen smaksensation, lite torrt och tråkigt. Kaffet var gott, men den varma chokladen var väldigt stark (här blandas ofta den varma mjölken med ren kakao och så får man sockra efter behag). Miljön var helt ok; på övervåningen där vi satt fanns det soffor och bord, LPskivor och gamla filmaffischer på väggarna. I ett hörn satt ett gäng unga tjejer och fnittrade, precis som i Sverige. Helhetsintrycket ger jag en 4a, av tio möjliga och jag och dottern drar vidare på vår caféjakt. Jag lovar att hålla dig uppdaterad!
 
 
 
 
 
PS Det är dottern som tagit bilderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback