Marais

2013-05-13 / 12:08:47
Marais är ett kvarter som ligger mellan 3e och 4e arrondissementet. Det är Paris äldsta kvarter och där finns många secondhandbutiker och trevliga små gator. Jag och dottern åkte dit en dag för att besöka Merci som ligger på 111 boulevard Beaumarchais. Merci är en conceptstore som säljer miljövänliga varor och samtidigt skänker pengar till välgörenhet. En viss del av summan du handlar för går alltså till välgörande ändamål. Det finns nog allt du kan tänka dig på Merci; skurmedel, parfym, skor, blomkrukor, bestick, trasor, böcker, färgpennor, Jo, jag tror  att du kan hitta ALLT i den här butiken. Jag och dottern gick inte dit för att handla utan för att fika. Caféet är litet och trångt och det känns som om du sitter i ett gammalt bibliotek, med bokhyllor från golv till tak. Jag drack  café crème i en stor glasmugg och till det åt jag en rostad baguette med chokladsås. Märkligt? Något....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback