Stenar

2013-05-21 / 07:13:00
Jag älskar stenar! När vi skulle flytta hem från Skottland skickade jag en flyttlåda med stenar, som jag plockat på div stränder, med flyttfirman. När vi är ute i Kalix skärgård, kommer jag alltid hem med nya stenar i fickorna eller i väskan. Huset vi lämnat i Sverige pryddes av en stor sten/grusyta på framsidan. Stenar är konst tycker jag! I Etretat består stranden av små, fina, runda, lena stenar. Längst hela strandpromenaden, som man måste korsa för att ta sig ner på själva stranden, sitter det skyltar
 
 
Det står att man inte får plocka stenarna på stranden och ta med sig hem, för att de utgör det naturliga skyddet för erosion. Jag måste erkänna att jag, trots förbudet, kom tillbaka till Paris med en näve (eller kanske två...) av dessa underbara tingestar, Nu pryder de vårt köksbord och varje gång jag ser dem skäms jag.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback