Trafikmärken

2013-05-06 / 08:34:00
Jag har inga som helst problem med att ta mig runt i trafiken här i Paris (gående alltså). När man går är det inte en hel massa trafikmärken som man måste hålla reda på. OM jag nu körde bil här - vilket jag inte gör och med största sannolikhet heller aldrig kommer att göra - skulle det inte vara trafikmärkena som skulle vara mitt största problem. Jag tror att trafikmärken ser ganska lika ut i hela världen, har jag fel? Även de skyltar som har en textsnutt på franska kan jag förstå. Ett rött märke med ett gult horisontellt streck i mitten, t ex, det vet vi ju att det betyder enkelriktat, eller hur? Och byts det röda strecket ut mot ett vitt, betyder det rimligtvis samma sak. Är det en skylt under förbudsskylten med en cykel på samt texten SAUF (som betyder utom), kan man ju snabbt räkna ut att enkelriktningen inte gäller cyklar, eller hur? Och det borde ju betyda att man kan cykla där, på vägen? Jag förstår inte riktigt.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback