Yrkesval

2013-05-28 / 07:01:00
Jag känner några stycken som har utbildat sig och arbetar som läkare. Jag har några ekonomer och ingenjörer i min bekantskapskrets. Många arbetar inom vård- och omsorg som lärare, rektorer, sjuksköterskor, vårdbiträden och undersköterskor. Jag känner en som är plit. Jag känner en långtradarchaffis och en taxichaffis. Ett par, tre affärsbiträden. En farmaceut och en caféinnehavare. Jag känner städare och präster, lokförare och kläddesigner. Runt omkring mig finns många yrken representerade. Det är härligt att det finns så mycket att välja på kan jag tycka nu när våra barn är på väg ut i yrkeslivet. Välj på! Välj och vraka! Prova! Testa! Kolla runt så mycket du kan! Här får du ett tips från mig. Något för dig?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback