Idag

2013-11-05 / 19:14:00
har varit en sån där dag när jag lika gärna hade kunnat stanna i sängen. Ingenting produktivt. Ingenting intelligent. Ingenting alls. Det har varit en sån där dag när det känns som om molnen nuddar marken. En sån där dag när det enda ljud man hör är från hundratals bilar. Ingen fågelsång. Ingen blå himmel. Idag har jag haft bly i mina skor och lim under sulorna. Maten har varit grå och den har smakat grått. Min spegelbild lyckades inte öppna ögonen i morse och tandborsten kunde inte borsta bort sovsmaken. Blommorna på bordet slokar och soppåsen är överfull. Kylskåpet gapar tomt och det är fastbränd gröt på spisen. Nä, nu avslutar jag denna dag.
 
 
 
PS
Till råga på allt trampade jag i hundbajs när jag gick från metron.....

Kommentarer
Postat av: helle

så kan de va!i morgon blir en bättre dag!

Svar: Tack och lov!
tsomitant.blogg.se

2013-11-07 @ 07:00:50
Postat av: Babsan

.... och då kan du lyssna på "Days like this"
med Van Morrison!

Svar: Eller "Strövtåg i hembygden" med Mando Diao!
tsomitant.blogg.se

2013-11-09 @ 07:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback