Parken

2013-11-01 / 08:29:00
Som jag tror att jag skrivit tidigare, så har hösten 2013 i Paris varit mild och ganska lik svensk sommar. Vi har haft uppemot tjugo grader fram till bara för några dagar sen och solen har varit stor och varm. Jag har gått utan strumpor och lämnat jackan hemma. Men trots värmen har växligheten börjat förbereda sig för vintern. Det ligger mycket löv på marken, blommor vissnar och vissa träd skiftar färg. När jag och yngste jr tog en sväng i "vår" park i går eftermiddag, hittade jag några typiska hösttecken
 
 
 
 
 
Naturen brukar vara bra på att ta hand om sin vintervila själv, men parisarna är väldigt rädda om de få andningshål de har, så här får den hjälp
 
gräsmattan har vintervila fr o m 15/10 t o m 15/4
 
 
Ganska sympatiskt och omtänksamt om du frågar mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback