Åttiofyra dagar

2013-10-09 / 09:07:00
I skrivande stund är det åttiofyra dagar kvar till julafton. Om jag ska vara helt ärlig så är det kanske inte just julafton jag längtar efter, utan mer stämingen. Mörkret och kylan. Snö och is. Jag längtar efter att ta på mig min tjocka dunjacka och gå ut och bli riktigt, riktigt kall om näsan. Jag längtar efter att tända ljuslyktan utanför fönstret och att titta på stjärnorna. Och så längtar jag efter att få sparka långt och fort på en istäckt väg. En del längtar mer än andra. En del längtar så mycket att de låter sparken stå redo så att inte en sekund ska gå förlorad när sparkarföret infinner sig.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag både längtar till julafton, känslan , snö, ljus och glögg! I Strängnäs, i vårat hem, har vi glöggpremiär i helgen. Alltid andra helgen i oktober då det är Strängnäs stora höstmarknad.

Svar: Vi tittade på en tomt i Strängnäs för många år sen. Vi kanske skulle slagit till... Glögg i oktober, mmmmmm....
tsomitant.blogg.se

2013-10-09 @ 20:49:27
URL: http://www.frusandin%40wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback