Jag beundrar

2013-10-30 / 08:11:00
För ett tag sen lade en av min vänner på facebook ut en "uppgift" för alla att svara på. Uppgiften löd: Nämn tre personer du beundrar och varför du beundrar dem. Mitt svar blev (självklart): Våra barn. 
 
Jag beundrar våra tre barn mer än jag beundrar någon annan männska på jorden. Jag beundrar dem mer än vad jag beundrar Paul McCartney. Mer än jag beundrar Astrid Lindgren och mer än Hasse Alfredsson. Jag beundrar barnen mer än alla duktiga människor på jorden. Mer än alla stora ledare och tänkare. Det finns ingen, INGEN!, på jorden som jag beundrar mer än våra tre fantastiska barn!
 
Jag beundrar dem för deras nyfikenhet och driv. Jag beundrar dem för deras vilja att lära och för deras vilja att göra gott. Jag beundrar dem för att de vågar säga emot och för att de talar om vad de tycker. Men mest av allt beundrar jag dem för att de vågar kasta sig ut! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback