Starbucks

2013-10-31 / 15:16:37
Det här är inget reklminlägg för ovan namngivna snabbkaffekedja. Vill du läsa mer kan du göra det här. Det jag vill skriva om är något som jag tror företaget gjort lite till sin grej, nämligen att skriva kundens namn på muggen i vilken den beställda drycken ska hällas ner. Det är väldigt intressant när man, som jag, befinner sig i ett land där man inte pratar samma språk och inte använder sig av samma språkljud. Man kan få heta både det ena och det andra. Ibland helt obegripiga "namn". Ibland, eller kanske skulle jag skriva ganska ofta, blir det helt fel. Fast helt fel kan vara nog så trevligt ;)
 

Kommentarer
Postat av: Babsan

Hahahahaha, så jäkla roligt!!!

Svar: Och så klockrent, eller hur?
tsomitant.blogg.se

2013-11-02 @ 18:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback