Visdomständer

2013-10-21 / 20:06:34
Idag har dottern tagit bort två av sina visdomständer. I Frankrike ryker de utan att de orsakar några som helst problem. La chirurgienne-dentiste tog ut dem på tjugo minuter. Två stycken. Och A var så duktig! "Votre fille est très brave, madame!" Det vet jag väl! Min duktiga, duktiga tjej. Men nu har hon ont. Ordentligt ont. Och så är hon hungrig. Smärtan har vi åtgärdat med supervärktabletten och hungern försöker hon råd bot på med smoothies och glass.
 
Men nu har jag ett dilemma att ta ställning till. Tandläkaren skrev ut penicillin som A alltså ska ta i förebyggande syfte. 2X2 tabletter i sex dagar. Jag frågade om det verkligen var nödvändigt, och "Oui, madame!" Det florerar så många smittor och så mycket baciller att det  måste hon ta. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror att jag ringer en svensk tandläkare och frågar om råd först. Jo, så får det bli.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad fick du för svar?

Svar: Att han aldrig skrivit ut penicillin till en friska människa, så hon fick sluta. Gjorde jag rätt?
tsomitant.blogg.se

2013-10-27 @ 12:00:11
Postat av: Miriam

Ja, det tycker jag!

2013-10-29 @ 21:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback