Återvinning

2013-09-30 / 07:49:00
I Populär Historia kan man läsa en artikel om återvinning av sopor genom tiderna i Sverige. Rätt spännande faktiskt, att läsa om hur man tog reda på människors avfall förr. I Sverige har vi ett väl utarbetat retursystem. I mitt nya hemland har man inte hunnit lika långt. I de flesta familjer slänger alla sopor i en och samma soppåse. Metall, glas, plast. I vårt soprum finns tre tunnor, en för glas, en för brännbart och en för allt annat. Och familjen sorterar. Noga. Men idag när jag skulle slänga vårt sorterade avfall hade någon slängt en hel påse återvinningsbart i brännbart! Ve och fasa! Så jag dök ner i soptunnan och tog upp alltihop och slängde det på rätt ställe. Ordentligt av mig, eller hur!
 
Man kan  ta reda på sopor på olika sätt också. Soptipp är ett sätt. Konst är ett annat. Titta bara
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Babsan

Jag noterar, att du lärt sopsortering av Ingrid!

2013-10-04 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback