Byggarbetsplatser

2014-02-19 / 17:12:40
finns det gott om på Paris gator. Det är husfasader som ska fräschas upp och hus som ska byggas om. Vart och vartannat hus är inklätt i plast och byggställningar. Ofta blir man tvungen att passera under en byggställning och då är det bara att hoppas att byggarbetarna har gjort ett bra jobb och dragit åt alla bultar ordentligt. Så många byggställningar som jag har sett sen vi flyttade hit har jag nog aldrig sett i Sverige! Vad jag heller aldrig sett är hur man gör för att få byggställningens olika delar till rätt våning. Så här gör man här, mitt i stan, mitt bland alla människor
 
Man binder alltså fast den stora järnbalken i ett rep och hissar upp det med handakraft. Det är bra att byggarbetaren har hjälm. Det har inte vi som går förbi. Jag brukar gå över till andra sidan gatan när jag ser ett sånt här projekt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback