Konsten att tråka ut är konsten att säga allt

2014-02-06 / 07:12:00
 
 
 
Francois-Marie Arouet, som senare tog namnet Voltaire, föddes21 november 1694 i Paris. Han blev en av sin tids mest inflytelesrika personer. Han "anslöt sig till kampen mot religiös intolerans, mot politiskt förtryck och mot okunnighet och fördomar på alla områden". Det finns mycket skrivet av Voltaire och om Voltaire. När jag och äldste Jr tog en kopp kaffe härom danfick jag vet något som jag inte visste förut
 
 
Onödig information? Kanske, men ganska kul tycker jag!
 

Kommentarer
Postat av: Miriam

50 om dagen... Om han sov 8 timmar om natten (vilket jag tvivlar på) så blir det ca 3 i timmen. Det väcker ju onekligen en del följdfrågor... Som hur mycket tid han spenderade på toa, tex...

Svar: Att han hann skriva nåt överhuvudtaget är för mig en gåta ;)
tsomitant.blogg.se

2014-02-11 @ 16:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback