Ladurée

2014-02-16 / 08:02:00
är ett franskt lyxbageri kanske mest känt för sina macarons. Det grundades 1862 och har sen dess blivit en av Paris främsta tursitattraktion. Efter snart två år som Parisare, har jag äntligen haft ett tillfälle att gå dit.
 
 
Häromdagen skulle vi vinka av en kvinna(jag vågar inte skriva tant, för jag har förstått att det bara är bloggförfattaren själv som kallar sig det med stolthet) som ska flytta och vi bestämde oss för att ta avskedsfrukosten på Laurée. Och jag måste säga att det är väl värt ett besök! Skön atmosfär trots många gäster, fantastisk service och SÅÅÅÅÅÅ gott!
 
 
 
Om du funderar på att göra en resa till Paris, tycker jag att du ska planera in ett besök på Ldurée i din resebudget. Det är inte billigt, men jag tycker att det var värt varenda euro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback